25 februari 2013

Otursdag

Ja idag har ja haft en jävla otur:( stack ut och tänkte köra några långa, sega backar. Ja rullade förbi en cykelbutik och köpte lite slang och rullade sedan vidare. Cyklade uppför en fin backe för att undersöka en sak jag sett under ett par pass. Det ja trodde var ett observatorium tror ja faktiskt var något typ av hus för att bo i! Ja trampade vidare och efter ett tag började vevpartiet bråka lite med mig. Det har varit lite busigt sen ja monterade det. Så som tur var hade jag med mig min 10mm insexnyckel. Ja fick dra åt och sen släppa lite på det och ja kunde trampa vidare. Kunde köra en bit och sen blev ja tvungen att dra åt det igen:( men då hade ja ingen insexnyckel...för den hade studsat ur fickan på vägen, fick rulla tillbaka/halvt cykla försiktigt ca 5km utför innan ja hittade den. Bestämde mig för att plocka isär vevpartiet och då såg ja att ena lagret var helt förstört:,( så nu står ja med en trasig cykel. Tävlingar i helgen....känns sådär måste ja säga. Ska beställa delar från CRC nu på en gång så kanske ja hinner få dom innan helgen! Skit också!!!!





2 kommentarer:

  1. Vad är det för vevlager?

    Kolla med min pappa på Cycle-in-cyprus.com som bara finns ett stenkast från dig i Limasol. Kanske har han ett du kan låna. Alternativt så har han cyklar som du istället kan låna nu när det är trasigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns (eller fanns) även en välsorterad cykelbutik i Limasol som pappa känner till och kan visa dig till (om den nu finns kvar)

      Radera