15 september 2013

En Pastabagare

Här bor i staden, han manglar pasta mest hela dagen. Han manglar smala men inte få...han bakar pasta med köttfärs på....
Nu förstår ni varför jag inte titulerar mig som låtskrivare, det är helt enkelt inte något jag behärskar.

Jag är hemkommen från Kungsör. Var ut och smålunkade för att ventilera benen, eller egentligen var det för att ha något att göra medan min egentillverkade pastadeg skulle få vila lite. Jag hade kunnat suttit mig i pannrummet och kollat på när tvätten torkade lika gärna, men det var mer njutfullt att springa en sväng i skogen. Har fått låna min kära mors pastamangel och det är första...men absolut inte sista gången jag tillverkar egen pasta. Jisses vad gott det blev! Jag gjorde typ spaghettiliknande pasta och tagliatelle. Nästa gång skall ja tillverka en lyxlassagne, oohhh denna ljuva maträtt. Det finns inget bättre! Tänk er en lassagne med hemmatillverkade plattor, hemmald köttfärs, tomatsås på egenodlade tomater, osten blir dock svår...får ta in en konsult. Det vore något det! Det får kanske bli till helgen det!
Här kommer lite bilder från tillverkningen. Blev riktigt nöjd med bilden på tagliatellen på väg ur maskinen och den när jag skall sjösätta pastan. Mysigt ljus och stämning




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar