15 april 2014

Jag väljer Göteborgsgirot och Bästkusten

Jag började fundera lite kring tävlandet helgen den 3-4 maj men behövde faktiskt inte fundera särskilt länge innan jag hade bestämt mig... Det är ju en helg med minst sagt många valmöjligheter, kikar man i SCF kalender går det inte mindre än 5 tävlingar den helgen. Den största funderingen ligger i om man ska köra Lidingöloppet mtb eller Göteborgsgirot. Men som sagt behövde jag inte fundera så länge. Nu har jag ju inte kört Lidingö men vad jag har hört av andra som har kört så är det i stort sett bara grusvägar... Förra året körde jag Göteborgsgirot mtb som helt klart är ett av de roligare långlopp jag kört! Det är en omväxlande och kul bana, jag blev minst sagt positivt överraskad av den roliga och bitvis tekniska banan. Jag vågar påstå att den hade framförallt fler och i vissa fall klurigare partier än många av banorna i XC-cupen. Där har banläggarna verkligen lyckats. När vi började närma oss mål kom vi in på vägar i bostadsområden och fick till och med en egen polismotorcykel framför den lilla grupp på 4-5 cyklister som vi då var. Målgången sker på Ullevi, nu var det ju inte direkt fullsatt (läs: inte en käft på läktarna) men det är ändå en häftig känsla att komma in på en arena och kötta sista halvvarvet in över mållinjen! Så gillar du mountainbike och kanske inte vill betala en hel förmögenhet för en startplats till ett grusvägsrally (jag är inte bitter) så in och anmäl dig, jag var precis in och anmälde mig och såg att anmälan stänger den 20:e April. Här finns en direktlänk



Bilderna är tagna av Valentin Baat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar