30 augusti 2014

Totalknas i Varberg

Ibland går det inte som man tänkt sig. Idag var det en sån dag! Det kändes rätt bra idag. Revbenen hämmade mig ingenting! Ungefär halvvägs in i racet låg jag först i en liten klunga och tvingades bromsa hårt då en högerkurva var skitdåligt markerad. I den hårda inbromsningen körde Simon Galle... Ja, från samma team in i mig och omkull och tvingades bryta. Jag höll mig på hjulen men körde senare punka. Munstycket till kolsyrepatronen var paj och ja fick gå tillbaka och låna en pump och tappade mycket tid. Sen älgade jag på så gott jag kunde. Hade ändå väldigt kul, vet inte vilken plats men under omständigheterna kul! Hade en riktigt bra känsla i kroppen och det är värt mycket. Stackars Micke från teamet punkade också. Och Galle då? Jo, han har jag nu hämtat på varbergs sjukhus efter att de lekt syjunta och sytt honom med fem stygn! Lite Ayrton Senna och Alain Prost eller Louis Hamilton och Nico Rosberg. Men vi kom fram till att det bara var en race incident:) nu väntar en lång... Lååååång bilresa! Skål

2 kommentarer:

  1. köra punka? jag trodde alla elitkillar körde tubeless nu för tiden?

    SvaraRadera
  2. Det går att gå tom på luft även om man kör slanglöst..

    SvaraRadera