2 september 2014

Personbästa på Trollstigen!

Nu har jag varit ute på en sånt där pass som är så otroligt underbart. När allt bara känns rätt. När cykeln känns som en del av den egna kroppen och när benen sprätter på så att man blir förvånad! Hade riktigt fint flyt i skogen och alla hinder var som borta! Jag började med att köra ett lugnt varv på Trollstigen, sen körde jag ett lite snabbare och sen brände jag av ett snabbt varv. Det kändes inte lika krävande, tungt och smärtfyllt som när jag försökt göra bra tider tidigare utan det kändes rätt bekvämt. Hade bra flyt genom alla tekniska partier, stressande inte på utan passerade bara snabbt och smidigt. Tyvärr hade det blåst omkull ett träd över stigen på ett ställe så där tvingades jag till och med av cykeln. När jag väl kom i mål och kikade ner på klockan var det med rätt stor förvåning som jag såg att jag tangerat tidigare personbästa på 8 min 43 sekunder med hela 21 sekunder! Det nya banrekordet är således 8 min och 22 sekunder och det finns som sagt en del att slipa på där. Vid det tidigare rekordet var banan klippt, krattad och allmänt rensad så jag vet inte vart dagens fart kom ifrån! Kul i alla fall! Det var ett så sjukt kul pass, det är den glädjen jag upplevde på cykeln idag som jag saknat lite den här säsongen. Perfekt att den kommer lagom till det att säsongen snart är slut! haha! Men det finns en del godbitar kvar i kakan...innan kakan byts ut mot cyclocrosssäsongen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar