15 september 2014

Stockholmare...på Gotland

Nu ser jag mig själv inte som någon direkt Stockholmare... men för en Gotlänning räcker det nog inte med bortförklaringar om att man bor närmre Uppsala än Stockholm! haha. Efter dagens arbete som för övrigt gick väldigt bra så var det dags för mig att dra ut och cykla en sväng. Benen var lite möra och planen var att ta det hyfsat lugnt och försöka hitta Gotland Ring. Cyklade iväg norrut och hittade snart en grusväg som drog in i skogen. Där fanns en bom och några färgglada skyltar som jag rundade med snits. Kom fram till ett stort kalkstensbrott som öppnade upp sig likt Grand Canyon... som jag var tvungen att korsa. Körde hit och lite dit, förbi gigantiska grävmaskiner, dumprar och stora lastmaskiner innehållande till synes irriterande gotlänningar. Jag skulle inte påstå att jag var vilse bara att jag tog en dålig väg men kom ändå fram till Gotland Ring. Fördelen med att komma sådana vägar är att man slipper se eventuella förbudsskyltar! Typiskt att alla Stockholmare som kommer till Gotland skall skämma ut sig! haha!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar