27 oktober 2014

På besök i himmelriket?

Dagen till ära stod det jobb och vila på schemat. Efter en bra helg med en hel del cyklande är det aldrig fel med lite vila. En kul dag med "kyrkklockerijobbandet" där jag for runt mellan några olika kyrkor i Stockholm. Var också förbi en butik som måste vara väldigt nära besläktad med himmelriket. Butiken heter Kaffecompagniet och som kanske går att lista ut på namnet är det en butik som framförallt sysslar med Kaffe, men de har även te och läckerheter så som lakrits och choklad. Jag kände mig som en 6-åring som går in i leksaksbutik...eller tv-spelsbutik kanske är mer passande i dagens samhälle. Det fanns så mycket att titta på och jag var såklart fram och fingra, pillade och frågade om det mesta. En enorm hylla med bönor, en massa olika espressomaskiner....jag behöver inte fortsätta, ni kan förstå att jag var i extas! Skulle kunna tänka mig att köpa en av varje bönsort men jag är strategisk istället. Jag köpte två olika bönor, ett decaf-kaffe och ett som heter La Bomba med en hel del robustabönor. Köpte även en Aeropress, en pryl för att brygga kaffe på ett för mig helt nytt sätt! Provkörde den precis, med de koffeinfria bönorna... Om jag var som ett barn i en leksaksaffär på förmiddagen var jag nu som ett barn som precis öppnat sina julklappar och bara MÅSTE leka med sina nya leksaker. Nej jag hinner inte krama Tomten, jag måste leka! haha!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar