8 januari 2015

Ännu ett vindfyllt pass

Andra cykeldagen här och självklart blev det en sväng på cykel även idag. Hade funderingar på att ta mig till öns sydligaste plats idag, var ju på norra sidan igår. Men det tycktes vara motorväg sista biten så jag körde söderut i medvinden men vek av efter några mil för att sedan kriga motvind i några timmar. Ja ogillar verkligen motvind. Backar är ju sköna för de vet man att de för eller senare tar slut. Där handlar det mest om att hitta ett skönt gung och sen bara njuta av livet. Vinden tar ju för fan aldrig slut, plus att det blir ett nedrans oljud. Körde norrut en bit längs västkusten, vek sedan av österut. Korsade ön och när jag var vid flygplatsen stannade jag till och köpte vatten och något energitätt kakformat objekt. Stannade också vid Ikea för att dokumentera. Lite osäker på exakt vad det står då min spanska inte sträcker sig mycket längre än till Hola och "servesa" där jag tyvärr bara har användning av det första då jag aldrig dricker?! Men jag tror det står: labyrintinspirerat möbelvaruhus där man tvingas bygga möblerna själv...men som sagt lite osäker... 
Sen blev det att segla medvinden hem, mysigt när man kan ligga och köra i 60 på platten! Sjuk medvind! Fick ihop fem timmar och lite drygt 14 mil och 1820 hochenmeter jawohhhhl. 
Nu har jag avnjutit en aeropressad kopp kaffe på nymalda Johan&Nyström-bönor! Livet är underbart! Snart ska ja ner och göra bomben i poolen, ett beteende jag ärvt direkt från min barnsliga far..





1 kommentar: