5 januari 2015

Månskenstur och prylbögeri

Först och främst lite pryligheter. Jag var förbi kaffecompagniet en sväng idag. Man vet ju aldrig hur kaffet på en hotellfrukost är, jag tänker inte ta några risker! Så nu har jag införskaffat en liten och smidig manuell kvarn för att komplettera upp resekaffedrickandet. Kvarnen heter Hario Slim, kostar bara 300:- och funkar för alla typer av malning. Jag har än så länge bara testat till aeropressen men det funkade kanon!
På kvällen halkade jag in som på ett bananskal på en långfärdsskridskotur. Det har varit klart och fint väder hela dagen men precis när vi började åka gick månen i moln. Men det var mysigt ändå, häftig att fara fram på isen i mörker. Det var flera år sedan jag åkte skridskor sedan. Hade lite smått hoppats på någon typ av hets, vad vet jag... Spurter eller något i den stilen men det en lugn och fin tur. 
Nu ska jag packa det sista!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar