22 februari 2015

Faceplant...

Efter en bunkring av käk drog jag ut på första passet här nere. Det blev ett lagom långt och lagom hårt pass. Det var första gången jag körde med wattmätare utomhus på en cykel, kul ibland och se samtidigt som man får lite smått panik när det går utför och mätaren går långt ner! Körde asfalt blandat med grusväg och hade precis börjat få upp ett härligt flyt när det gick lite väl snabbt i förhållande till underlaget. Det var hyfsat brant utför på grusigt berg och det hade blivit små "grand canyons" efter regnvattnet. Kom lite snett på en vägg till en av dessa fåror, det hela gick väldigt snabbt och plötsligt låg jag där med ansiktet i marken, cykeln for ner för en slänt. Efter det cyklade jag mer eller mindre raka vägen hem. Rätt skönt att det inte var mer än någon timma hem. Blev en del skrubbsår och sannolikt en liten Jeppman-krater ute på stigen. Landade främst på hakan och axeln men slog även upp ett jack i knät plus att vänsterhanden/handleden/underarmen fick sig en omgång. Glad att jag hade glasögonen från Xkross på mig för det blev några ordentliga revor i glaset på dem. Shit happens! Nu blir det lite lugnt ikväll och sen är det bara PÅ't igen imorgon. Cykeln höll i alla fall, inte en repa i ramen! :) Apropå  cykeln så ska jag se till att ta några bilder på härligheten imorgon och visa hur 2015 års tävlingsmaskin ser ut! Spännande!
Början av passet, fortfarande hel!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar