25 februari 2015

Fixa nummerlapp, möte, hyrbil och fikagäst!

Idag kom den, SOLEN! Det har varit otroligt skönt med lite värme! Efter frukosten cyklade jag iväg för dagens ärenden. Cyklade genvägen...över berget...till Tochni och vidare till Skarinou där jag plockade ut nummerlappen för helgens tävlingar. Efter det mötte jag upp en kontakt här nere på Cypern och hade ett möte innan han bjöd på Cypriotisk gästfrihet deluxe. Jag slutar aldrig förvånas över Cyprioternas gästfrihet! Ni som följt mina äventyr ett tag minns kanske första gången jag var på Cypern och blev emottagen som en familjemedlem av hotellmanagern. Nästan samma sak igen. I bilen på väg till flygplatsen nämnde jag för "Neo" om mina tidigare erfarenheter och glädjen av att få komma hem till förra hotellmanagern och äta äkta cypriotisk husmanskost! Neo ville inte vara sämre så han tog mig till ett lunchställe där de stod och lagade mat från grunden, i bakgrunden stod kolgrillen och elda för fullt. Han undra vad jag var sugen på, jag hittade Pastitchio (eller hur det stavas) något som påminner mycket om Lasagne som är otroligt gott. Han tog en bit av den samt några måltider till och insisterade på att betala för maten! Efter några minuters klagande från mig gav jag upp och gick med på att han skulle få betala... Efter det åkte vi till flygplatsen och jag plockade ut en hyrbil... Kanske behöver tvättas lite men snart blir den fin ;) haha! Nej jag fick en liten Chevrolet. På vägen hem stannade jag till och handlade lite, mötte upp Wengelin och Axel och snackade lite skit med de innan jag drog hem. Väl hemma kom det en liten fikagäst tassande på uteplatsen. Jag vet inte om det kanske är jag som är gäst på hans mark? Hursomhelst kom vi bra överens och det var trevligt med lite sällskap även om dialogen snarare blev en monolog :) haha! Efter fikan drog jag ut och körde ett kort pass med några fartökningar. Imorgon är det kort och tokigt hårt som gäller, inte min favorit men det ska bli kul. Fortfarande lite öm i handen och handleden så jag kommer ta det säkra före det osäkra och försöka att inte ta alltför stora risker på morgondagens prolog. 
Hämta nummerlapp

På möte
Fixa hyrbil...

Väldigt modern på insidan... haha

Fixagäst...


Sätt dig på stolen så ska jag ta en bild...



1 kommentar:

  1. Härligt, skön hyrbil haha :)

    Brukar själv förresten använda Hyrbilguiden när jag hyr bil, genom att jämföra priser får man ofta ner summan en del :)

    SvaraRadera