1 mars 2015

Bilder från sista racet för den här helgen!

Fjärde dagen i rad med hård racing! Första delen av Sunshine Cup är nu genomförd och jag är rätt nöjd. Höll mig på hjulen (99.99% av tiden ;)), höll ihop materialet och har fått kötta så att det står härliga till. Lite blodig på knät idag igen, en oteknisk cyklist från Kazakhstan fick stopp i en liten stökbacke uppför och jag välte och slog i såret från klotningen tidigare i veckan! Dagens race var ett XCO, alltså ett cross country där man kör på en bana som bitvis är rätt teknisk. Efter svenska mått mätt skulle jag säga att den har några inslag som är väldigt tekniska. Förra året hade hela gänget oturen att bli sjuka och då blev det ingen start. I år mådde jag bra och kunde gasa ordentligt. Tävlingen börjar med en hyfsat lång och jobbig startloop så att fältet hinner sprida sig till dess att det är dags att påbörja de 5 varven som skulle avverkas. Varvet mäter 5,6 km och innehåller hela 217 höjdmeter. Jag gick ut så hårt jag orkade men kände mig rätt sliten i benen. Hade inte hunnit provköra banan i år men den såg i stort sett ut som för två år sedan. Körde lite lugnare första varvet och sen kunde jag släppa på mer på resterande varv. Efter första varvet släppte det en del i benen och jag började få upp lite bättre fart. Körde så hårt jag kunde men det räckte inte riktigt hela vägen och jag fick tyvärr inte köra sista varvet, vilket såklart stör mig en del. Max Wiklund låg knappt en minut före och fick köra samtliga varv. Typiskt! Otroligt kul bana. Vissa partier är så där så att man nästan står på pedalerna och skriker av glädje! Idag körde alla klasser för sig så då kastade jag på Erik Gunnarsson min kamera så här kommer lite bilder tagna av både mig och Erik. Kul att få vara med på bild, nu finns det i alla fall bildbevis på att jag har varit här och kört! haha!








































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar