13 mars 2015

Sista passet för denna gång

Tiden går raketfort och imorgon är det dags att bege sig hem mot Sverige igen. Har haft en suverän vistelse här på Cypern men visst ska det bli skönt att komma hem ändå. Det finns ju mer i livet än bara cykling. Ska bli härligt att få trycka ut en riktig espresso ur Gaggian! haha. Planet lyfter sent imorgon men jag har tillsammans med RedRabbitRacing-Annie planerat in vila då. Vill helst inte stressa kroppen alltför mycket när man ska sitta instängd och andas samma luft som snoriga ungar osv... Så därför körde jag sista passet idag. Det blev en lång rackare med 10 mil, 2500 och nästan 5 timmar på klockan. Drog iväg in mot landet och uppför bergen. Vädret var lite ostadigt, soligt inledningsvis men molnen låg som en hungrig orm, redo att attackera cykelklädda cyklister. Klarade mig de första tre timmarna innan det började droppa smått. Med 1,5 timme hem kom regnet, inte överdrivet mycket men tillsammans med sprayen från däcken blev jag helt dyngsur. Blev lite kyligt men snart blev det uppför igen och jag lyckades ställa av de värsta molnen och få tillbaka värmen. Nu har jag börjat packa. Cykeln står i cykelväskan, hjulen är på plats. Nu är det bara resten kvar ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar