16 december 2014

PRO-invasion och finfrulle

Tisdag och därmed lite löpning upp till simhallen för att plaska. Gick lite halvsegt i början, alltså här hemma! Men så fort ja kommit ut i friska luften kom ja igång! När jag hade gjort ungefär halva passet i vattnet ljöd flyglarmet och invasionen var ett faktum. Det var varken ryssen, tysken,  eller Bellman... Inom loppet av några längder fylldes bassängen med pensionärer och istället för att vara själv var jag nu en av många:) men det gick bra. De höll sig på sin kant och jag kunde fortsätta plaska på min sida. Jag har inget emot pensionärer men det finns de som är så att säga....gladare och de som är mer o-glada. Och ja skulle ljuga om jag inte erkände att jag gillar den som sa att jag for fram likt en torped i vattnet mer...än den som med ett litet leende sa att idrottsmän oftare dör i unga år...
Nu ska jag avnjuta en sen men god frulle! Nycentrifugerad juice, ugnsbakad gröt, kaffe....på en tisdag?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar