15 januari 2015

Mitt livs bästa dag?!

Oj vilken dag! Det har hänt så mycket kul idag så att det helt klart kvalificerar in bland topp fem av de dagar jag minns i mitt liv! Vart börjar man?! Igår efter att ha publicerat en bild på mig själv utanför hotellet här i Engelberg hör en klasskamrat från låg och mellanstadiet av sig och berättar att hon bor här! Bara det är ju lite sjukt... När hon sedan berättar att de är i uppstartandet av ett litet kafferosteri håller jag på att ramla av stolen! Denna dag började dock med att jag körde ett riktigt kul och helt klart ett av de konstigaste, om inte det konstigaste racet jag genomfört på cykel. Efter det gick jag på studiebesök i kafferosteriet, fick vara med och rosta en omgång, smaka underbart kaffe och tryckte säkert av 200 bilder med kameran i ren iver! Efter det tog jag och min tjocka cykel liften upp på berget, knäppte ännu mer kort, njöt av värmen och livet i allmänhet! På vägen ner kom en lokal Fatbajkare som bor i Engelberg förbi och frågade om jag ville testa en bit av morgondagens bana, gärna det tyckte jag även om jag bara hade mössa och vanliga skor. Insåg kanske inte att vi skulle ge oss ut för en skidbacke. Ner körde vi, säkert såklart (dock fick jag veta att just denna bit stryks imorgon:()! Väl nere i Engelberg fick jag en guidning runt i hela byn. Mötte ägaren av den lokala cyjkelbutiken och stod och pratade med honom, vidare till Okay, en freeridebutik för skidåkare och blev där bjuden på kaffe av ägaren...från rosteriet jag var på tidigare. Ni hör ju?! Helt sjukt! Sen avnjöt jag en god middag med hela fatbikeligan.
Vilken dag!!! Så många intryck, så mycket trevligt folk! Livet leker!
Har tyvärr inte hunnit redigera bilderna från systemkameran så ni får ta lite ajfånbilder






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar