16 januari 2015

Dagens två första etapper

Nu kommer en liten rapport från dagens två första etapper. Dagens första etapp blev ett hårt race uppför. Stod betydligt bättre till i fållan den här gången, längst fram faktiskt. In i första böj efter 100 meter på snö låg jag precis i täten, sen tog de andra lite lugnt men jag tänkte att det kunde vara kul att ligga längst fram så jag tog täten upp genom hela Engelberg. Hoppas att nån av alla fotografer lyckades föreviga detta ögonblick. Låg fram och visade upp alla mina underbara sponsorer, min fina cykel och lite så, kände mig som en världsstjärna under några minuter. Sen när det började branta av fick jag snällt se mig passerad. Därefter blev det uppför, uppför, lite mer uppför, flackade ut några hundra meter och till och med någon minut utför på stig innan det fortsatte uppför. Totalt blev det ca 850 höjdmeter uppför varav kanske 300 var på nypistad transportsträcka. Tungt, jobbigt men väldigt kul. Passerade målet som elfte gubbe. Efter en timmes lunchpaus var det sedan dags för dagens andra etapp. Nu var det utför som gällde. Jag hann tyvärr inte få tag i de däcken jag ville ha innan jag åkte ner och just för den här etappen hade jag kunnat tänka mig lite mer mönster. Gick inte överdrivet snabbt, 19:e bästa tid vilket ändå var snabbare än en del av de runt omkring mig i totalen. Så inför dagens tredje etapp ligger jag på en 9:e plats i totalen! På den här länken finns resultatet
Jag lämnade kamera och mobil nere i byn idag men tänkte dela med mig av en bild Rune C. Hoydahl tog uppe under lunchpausen. Norrmännen laddar med öl...jag laddar med Powerbar :)
Ikväll vid 18:00 tiden är det dags för dagens tredje etapp, då är det någon typ av eliminering som skall köras. Heja

Hittade ett bildbevis! Tagen av "Henriette Le Roux Biesenbach"... vem nu det är, hittade den på snow epics facebooksida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar