28 februari 2015

3:e etappen, hårt men kul!

Efter frukosten och packandet drog jag iväg med Rally-Chevan mot staden där start och mål för dagens etapp ägde rum. Hade kikat ut en väg dit på datorn och tyckte jag hade hittat en liten genväg :) Det var nog betydligt närmare och den gick snabbare, förutsatt att man plågade hyrbilen rätt duktigt. Det är ju lite utav en tradition och något som ligger i släkten att om man hyr en bil så ska den få smaka lite! Asfaltsvägen övergick i snabb grusväg och bitvis var det öppna spjäll som gällde :) De hade ju till och med konat upp vart det var typiskt opraktiskt att köra av vägen så då kunde man ju lätta på högerfoten just där! Men jag har ju tävlat på cykel idag också! Det blev mycket riktigt ett väldigt hårt race bitvis och benen gjorde ont nästan hela tiden! haha. Efter ett tag fick jag släppa täten och istället hitta mitt egna tempo, lite som igår, Men sen kom jag igång lite och kunde börja jaga in andra som hade släppt. Jag fick syn på cyklist och gav mig fan på att jag skulle om, efter ett tag fick jag syn på ännu en och jagade så egentligen hela klättringen upp till toppen. Sen kom den! Stigen! Jag måste erkänna att den stigen och den vi körde utför igår är två rätt stora anledningar till att jag åker ner hit. De är tokigt roliga. I år är det första gången jag kör heldämpat och även om jag inte har klockat utförskörningarna så är jag rätt säker på att det går mycket snabbare utför med fullgung. Plus att det blir roligare! Jag har inte sett någon resultatlista ännu, men jag hade tokigt kul idag. Även uppför var det roligt eftersom jag hela tiden hade någon att jaga. När motivationen går lite upp och ner så är det bra med lite roliga stigar. Idag tycker jag dock väldigt synd om Matthias Wengelin som gått och blivit krasslig. Det är ju typiskt, han har ju fått vara frisk hela vintern och så blir han risig nu! Värdelöst! Krya på dig Wengan!


Stackaren som blivit sjuk och får stå vid sidan :(


Max kör med dubbla flaskställ :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar