28 februari 2015

Årets hårdaste men också roligaste?

Jag har varit ute och kollat dagens bana... eller det var kanske en sanning med modifikation. Jag var utomhus och såg toppen vid vilken vi vänder idag. Så på sätt och vis har jag varit "ute" och kollat banan? Dagens etapp är kanske säsongens hårdaste race samtidigt som det helt klart är ett av de roligaste. Efter starten drar det iväg uppåt och fortsätter så i halva racet! Först går det på lättåkta grusvägar för att sedan komma in på mer tekniska stigar, fortfarande uppåt. Sedan når man toppen och golfbollen på bilderna nedan. Sedan kommer den... stigarnas stig. Kräm della kräm! En lång utförskörning på slingrande stig med switchbacks, kantad av stup! Grym känsla att cykla ner där! Ska försöka köra med spetsiga armbågar så man inte hamnar bakom någon långsam cyklist just i utförskörningen. Jag är inte snabbast utför men det värsta som finns är att ligga och bli bromsad av någon som är långsammare, plus att det är lite farligt eftersom man inte ser stigen lika tydligt. Lösningen är ju egentligen rätt enkel, i teorin åtminstone... är man först upp så har man ju ingen i vägen! haha! Lite som igår då Wengan fick cykla ungefär halva racet på egen hand och sa att det hade varit trevligt med sällskap, lösningen var rätt enkel där med tyckte jag; "Hade du väntat hade jag mer än gärna gjort dig sällskap" tyckte jag!.

Inte alltid man kan se delar av banan från balkongen....vadå? Ser ni inte golfbollen?

36 megapixel....
Hyfsat hård banprofil...

Det här sitter i benen från gårdagen!



1 kommentar: