17 februari 2015

Tekniken som underlättar!

Kändes lite segt upp imorse, brukar lämna sängen likt en kula lämnar en gevärspipa... Men idag såg jag nog mer ut som en rymdraket, det ser ju ut att gå så sjukt långsamt när det lämnar backen... Men sen får de upp farten och så även jag:) På med Diadoradojorna, Camelbaken,pannlampan och min sprillans nya Garmin forerunner 920xt...och ut i halkan. Riktigt halt bitvis, till och från sladdade jag nog mer än en 18-åring med nytaget körkort. Blev ingen enorm fart framåt men kul var det, en sväng ut på golfbanan där skaren precis höll att gå på men inte att springa på. Väl uppe vid simhallen blippade jag paus i löpningen och fick upp en drös med information! Lyssna bara på det här: löpkadens-medel och Max. Genomsnittlig vertikal rörelse, medeltid för markkontakt och medelstegslängd! Svida om till badbrallorna och hoppade ner i bassängen och genomförde mitt pass. Än en gång blir jag sjukt impad av klockan! Jag har haft stora svårigheter med att hålla koll på hur många längder jag simmar, inte ett problem längre. Den här nedrans klockan gör ju allt det och mycket till åt mig! Nu kan jag istället fokusera på att veva på och undvika att drunka snarare än att försöka hålla räkningen. Och självklart får man en hel laddning info. Den berättar hur långt jag simmat plus att den presenterar en massa info rörande simdynamik så som totalt antal simtag, genomsnittligt antal simtag per längd! Simtag per tidsenhet... Ja ni förstår att den är rätt hajtäck! Men ändå så sjukt enkel att förstå! Jag blir fan mållös och då har jag ändå sett och pillat på en och annan pryl! Att den överför infon automatiskt via wi-fi eller bluetooth som sedan går att se i paddor och smartfåns är ju inte helt dumt det heller! Coolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar