16 mars 2015

Apollo-kaffe

Har prickat av de flesta "att-göra-när-jag-kommer-hem" måstena och imorgon blir det kyrkklockejobb igen:) Jag fick en utmaning av en som arbetar för Apollo förut när jag la upp som mest kaffebilder. Han sa på kul; prova om du kan få till Apollo-loggan. Det där har legat och gnagt lite eftersom jag inte lyckats... Vad gör man om man inte lyckas? Ger upp? Nej man fuskar! Haha. Gjorde en snabb CAD-ritning av loggan och med hjälp av 3D-Tage skrev jag ut den här schablonen:
Så även om jag inte lyckades skapa ett mönster med regelrätt hällteknik så fick jag ändå till den här
Koppen är vriden och hållen i fel hand men ni får antingen vända skärmen 90 grader medurs eller ha lite fantasi:)
Vadå göra en schablon i lite hårdare papper? Hur menar du nu? Haha...

Nu ska jag snart ut och rulla en sväng på cykeln. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar