10 mars 2015

Kanske finns det en Gud?

Ska snart återkoppla till rubriken men först skall jag berätta om dagen innan jag fick min uppenbarelse! Dagen började med en stor kastrull gröt. Skafferiet och kylen tycks ha utvecklat små svarta hål. Men jag älskar ju gröt så än så länge är det ingen fara. Cyklade sedan iväg nordost för att möta upp Axel och Matthias i staden Lythrodontras. Blev en hel del klättrande på vägen dit men jag var ute i god tid så jag höll tidsplanen. Åkte delar av den vägen jag cyklade igår så jag höll ögonen öppna ifall att mina hyrbilspapper skulle ligga där på vägrenen och skräpa. Inga papper men väl en massa små ödlor och en stor svart slang som jag i sista stund insåg var en orm! Mötte upp Axel och Matthias och vi rullade upp till banan vi körde XCO på under första helgens tävlande och körde ett varv. Sedan skildes vi åt och jag rullade vidare upp på en otroligt vacker asfaltsväg som slingrade sig upp till "golfbollen", någon typ av radar/antenn som är lite utav ett landmärke här på ön. Höll på att köra på ännu en till orm, men den var lite mindre så då passade jag på att trycka av ett kort. Så småningom började jag närma mig Kalavasos och jag tog samma väg som igår via brandgator och grusvägar och tro på fan! Här kommer uppenbarelsen. Precis...alltså precis när min Garmin slår om till 100 km så ser jag något som ligger på backen.  Där ligger de! Mina kvitton och prylar från hyrbilsfirman! Helt tokigt otippat, vilket flyt! Det var nån vildhund som hade varit fram och markerat mina papper men då de låg i en plastficka så gör ju inte det något. Det kanske var skillnaden som gjorde att de inte blåste iväg. Det är vad man brukar kalla röv-flyt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar