9 mars 2015

Nytta, nöje och otur

Idag var jag tvungen att göra lite nytta, nämligen att lämna tillbaka hyrbilen på flygplatsen i Larnaka. Packade in cykeln och begav mig österut. Mötte upp Axel och Wengan i Larnaka. Axel skulle lämna tillbaka sin hyrbil och Wengan skulle ut och trampa en sväng. Efter att jag lämnat tillbaka hyrbilen och fått betala 175€ för några fåniga repor men det skulle nog täckas av en sån där liten extra försäkring jag för en gång skulle tecknade. Hursomhelst så gjorde Wengan mig sällskap en bit på min väg hem mot Kalavasos igen. Kom ut på en riktigt mysig liten väg som slingrade sig genom landskapet. Vi hade precis diskuterat hur skönt det var att det var noll trafik på vägarna när vi plötsligt mötte en camouflagefärgad pickup som blinkade och vinkade livligt åt oss. Sen tog det några sekunder sen kom tre dånade stridsvagnar mullrande på asfalten! Vi cyklade vidare och kom till en korsning där jag gjorde en vänstersväng västerut och Wengan drog tillbaka mot Larnaka. Tog en väg som på kartan såg mysig ut och det var den alla gånger! Men kanske inte dagen efter ett race och med lite för lite vatten i flaskan. Såg en till stridsvagnskonvoj och rullade vidare hemåt. Blev rätt torrt på slutet och fick stanna och palla lite apelsiner. När jag kom hem märkte jag att de förbannade papprena jag fick på hyrbilsfirman hade blåst ur fickan på något mystiskt sett, kanske i samband med att jag tagit upp kameran eller liknande... får se om de kanske kan maila kopiorna... rätt drygt i alla fall. Somliga straffar gud med detsamma även om jag tycker det var ett rätt hårt straff för några pallade apelsiner! haha





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar