23 februari 2015

2015 års tävlingscykel

Kom hem för ett tag sedan och har fyllt på förråden lite efter dagens pass. Cyklade upp till Lefkara där första och andra etappen kommer att äga rum. Drog ut och provkörde S1 - första etappens bana. Sist jag körde den hade jag min Corratec Revolution, en 27,5" hardtail. Idag körde jag på 2015 års tävlingscykel, en 27,5" Corratec Inside Link. Jepp, i år blir det heldämpat! Hade en likadan ram förra säsongen och de mesta delarna på den är desamma, en annan framgaffel. Tyvärr hann inte rätt vevparti komma hem innan jag drog till Cypern så nu sitter det ett annat som funkar kanon så länge!

En spec på cykeln
Ram Corratec Inside Link 27,5"
Framgaffel Rock show SID world cup
Sadelstolpsklämma Innolite
Sadel Tune Speedneedle
Styre Innolite
Styrstam BBB men en annan ska på när jag kommer hem
Pedaler, Garmin vector på bilden men Exustar när det är Räjs
Däck Maxxis Ikon
Flaskställ Exustar
Handtag Lizzardskin
Snabbkopplingar Tune

Har jag glömt något? Just det! Tuta kommer med största sannolikhet ha formen av en pingvin och vara vackert blå och rosa...

Provade banan och vilken känsla att åka heldämpat! Skönt och snabbt! Smidigt med ett länkage man aldrig behöver bry sig om, jag låter bakdämparen stå i öppet läge och sen är det bara att plöja på! Med den här cykeln ligger verkligen begränsningen i mig, den här cykeln är så sjukt snabb, hoppas jag bara kan vara i närheten av lika snabb!

Körde lite lagom hårt idag, har inte full kraft i handen sedan buklandningen igår.
När jag hade provkört banan var det dags att rulla vidare och plötsligt fick jag syn på ett bekant ansikte! Där stod en av mina Fatbikekonkurrenter från Snow Epic Bart Brentjens och såg allmänt vilsen ut. Rullade fram och efter lite snack om fatbikeminnen och att "annat var det på den tiden då vi körde med feta däck" (för typ 4 veckor sedan) så fick jag ta rollen som guide och visa lite av andra etappen. Rullade nån halvtimme tillsammans men sen var det dags för mig att styra hemåt. Nu är det ryggläge och bokläsa några minuter :) Ha det bra!

1. Alltid lika kul o intressant att se spec ;) blir en fin tävlingsmaskin det där!

2. Kul att det uppskattad :D Cykeln är tokigt snabb, bara jag får lite fart också!

3. Smutt! Håll oss gärna uppdaterade kring hur Vector står emot smuts och väta. Även om det egentligen är landsvägspedaler så är ju svensk väg inte alltid så torr och ren...

4. Ja kommer inte tävla på de där pedalerna men ja ska se till att hålla er uppdaterade på deras funktion:)

5. Jag är väldigt pepp på ett par. I synnerhet på att hitta nån som vill betala ett par ;) Tänker egentligen inte till mtb, men det vore ju riktigt nice om de klarade lite grusväg och lätt cx. Både med tanke på smuts och att de inte bör skaka sönder. Ser fram emot rapporter :)