27 februari 2015

Andra etappen kändes bättre

Åter tillbaka till hembasen efter ett hårt race! Den här dagen bjöd på riktigt härligt väder, sol, sol, värme och sol! Ska börja med att säga att jag är rätt nöjd med min hyrbil, okej...den är motorsvag nästan som Smurfen men det är första gången jag får en hyrbil med både AC och auxfunktion på stereon! Härligt! Laddade på med köttig musik, hoppas att locket för öronen jag fick på väg upp mot starten berodde på höjdskillnaden och inte på den höga volymen! Dagens etapp började med en masterstart för att sedan övergå i en hyfsat lång klättring på asfalt. Tog i och hängde med längre än tidigare år men fick så småningom släppa och hitta ett eget tempo. Upp och ner och sedan upp igen, upp för en lååång klättring, jag hade att göra i drygt 30 minuter... uppför hela tiden :) Sen kommer en av höjdpunkterna på hela säsongen. En stig utför som är så tokigt fin. Den går lätt utför och slingrar sig ned längs med bergssidorna, några brantare partier men inget som är direkt svårkört, även om det självklart är svårt att köra riktigt snabbt. Kom ikapp några på slutet och gav mig fan på att jag skulle om och det funkade. Väl i mål kände jag mig ordentligt trött, precis som man ska :) Rullade ur, åt och nu är jag som sagt tillbaka i lägenheten, kompressionsplaggen från CEP är på och jag har suttit på balkongen och njutit av en god kopp kaffe. Självklart har jag med egenrostade bönor, kvarn och Aeropress! Att få dricka gott kaffe borde skrivas in som en grundlag, minst lika viktigt som t.ex. yttrande- eller tryckfrihet! haha!
Inga resultat än så länge och heller inga bilder från banan idag men jag skickar med några bilder före och efter racet.

AC....AUX! 

Skomakare..








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar