22 februari 2015

På plats i Kalavasos, Cypern

Tillbaka på denna vackra ö! Kom fram inte alltför sent och väl på flygplatsen stod Börje Ekstam och tog emot mig. Känner ni igen namnet? Kanske har ni kört långloppscupen och lyssnat till Oscar Ekstams ljuva speaker-stämma....det här är hans far :) Han driver företaget Cycle in Cyprus där man kan få hyra cyklar och få guidade turer med mera. Kom till Kalavasos som byn där jag bor heter. En hyfsat liten by med små gator. Vi traskade upp på en liten gata förbi stadens kyrka (ska nog kolla skicket på kyrkklockorna senare), in bakom en dörr och vidare till en liten innergård. "Här bor du" sa Börje och jag blev lite smått häpen av min fina och mysiga lägenhet. Hade föreställt mig en enkel och opersonlig lägenhet men det här är ju kanon! Mysig uteplats, en säng bred så man kan ligga på vartenda håll utan att nå kanterna och till och med ugn! Så det går ingen större nöd på mig för tillfället. Cykeln plockade jag ihop igår kväll, så grymt sugen på att komma ut och köra lite men först måste jag ta mig till affären och bunkra upp lite.






1 kommentar:

  1. Cypern är mysigt. Längtar till Kalavassos faktiskt. Även att det är en väl sömnig by så blir det lite mer äkta boende där än på ett hotell.
    Lycka till där nere nu!

    SvaraRadera