27 mars 2015

Aktiv vila under ytan

Återhämtning på schemat idag så ingen hårdkörning. Istället testade jag ett "projekt" jag och Annie Söderberg pillat ihop. Vi kallar det Badprojektet:) det går ut på att jag som är så dålig på att vila ska bedriva återhämtning och vila genom att plaska lite. Idag var jag helt ensam i simhallen! Hade med mig fenor, cyklob och snorkel. Det blev en hel del simmande under ytan, det är en frihetskänsla att simma i den fria vattenvolymen. Lite som att fysikens lagar upphör att gälla. När jag gjorde värnplikten höll jag på och nöjesfridykte nån gång ibland. Rekordet då var 75m under ytan, med fenor. Nu har jag inte övat något men simmade ändå drygt 50 m under ytan. Skönt att plaska! Nu blir det fredagsmys. Imorgon hoppas jag på att köra Keps Cup i Täby, samling 10:00 och start vid 11:00.



1 kommentar: