8 mars 2015

Döende men toknöjd!

Blev precis klar med allt återställande efter dagens tävling och nu känner jag mig helt slut! Dagens race kan nog ha varit ett av de hårdaste jag någonsin kört. Drog ut med Axel strax innan start och värmde upp. Kändes nästan som att prio snarare låg på att hålla sig i skuggan idag. Bilens termometer visade 28 grader och det gräddade på ordentligt! Med startnummer 41 stod jag som en av de sista i startfållan och när starten gick blev det lite trångt. Helt sjukt vilket tempo det blir redan från start! Startloopen drog effektivt ut startfältet och när vi kom in på första varvet var det redan stora luckor. Det blåste en del och det lilla kylande som vinden bidrog med var som en rejäl smekning! Men det varade inte länge för snart kom man in bakom den kullen vi till stor del körde på och då var det bara sol, ingen vind. Jag körde på så gott jag kunde och hade en bra känsla i kroppen, körde ikapp folk under hela racet, höll ihop materialet och är jävligt nöjd med min insats :) Skönt att få känna sig lite nöjd! Det här var första XCO't här nere någonsin där jag fått köra alla mina varv. Låter kanske fånigt att vara nöjd över en sån sak. En del tycker säkert att man inte borde vara nöjd så länge man inte står högst upp på pallen... Men men :) Hade suverän hjälp idag av Matthias Wengelin och dessutom Emil Linde och Felicia Ferner med grym langning. Emil och Felicia stod i en av de två langningszonerna med iskallt vatten! Känslan när vattnet hittade sin väg ner i en kokande strupe är obeskrivlig! Har inte sett några resultat av totala Sunshine Cup ännu men jag har en preliminär resultatlista från idag som säger att jag kom på en 24:e plats av 40 startande. Både psyke och kropp behövde få känna sig lite nöjd och glad, skönt och kul!Ett stort krya på sig till Wengan och Emil också som fick stå vid sidan om racet idag!
Fick en bild av Matthias Wengelin där man nästan ser att det var lite kämpigt idag :)



En dubbel espresso och ett honungsbröd, tack! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar