7 mars 2015

Skoj bana och finbesök

Tog bilen ner till Limassol där morgondagens race äger rum. Banan är densamma som första året jag var här på Cypern och cyklade. Banan går i anslutning till någon typ av gammal stenhög. Historievetare skulle säkert mörda mig för vad jag precis skrev.. men det är någon typ av antik....någonting. Man rundar stenarna och drar ganska snart ut på strandpromenaden som går på ett trädäck. Sedan viker man av och gör en hyfsat brant och riktigt tung klättring, rullar på singletrack, några småluriga korta utförslöpor, serpentiner och kommer till ett öppet fält där man får studsa runt över lösa stenar, grymt glad över att ha heldämpat här! Man gör några mysiga svängar lätt utför och sedan kommer en riktigt teknisk klättring som jag aldrig klarade förra gången jag var här. I år klarade jag den på andra försöket :) Tror dock det kommer bli att man får springa upp några gånger på racet, särskilt på första varvet. Upp, upp , upp innan man vänder och har en slingrande stig utför och så småningom in för varvning. En kul men väldigt jobbig bana. Förutom klättringen så är det inget som är direkt svårt, i alla fall inte när man är pigg och fräsch. Allt är körbart men det är såklart svårt att köra riktigt snabbt på en del ställen. Ska bli skoj! Efter provkörningen drog jag och Axel iväg in mot Limassol för att rulla ur lite, cyklade fram till hotellet där jag bodde första året och tog ett kort. Drog sedan hem till min lägenhet där jag bjöd på lunch, mumsigt kaffe och bitar av den päronkaka jag bakade imorse! Trevligt!





En liten tillbakablick från första året! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar